Wosk Samochodowy

Tuningowane samochody wyróżniają się na ulicach. Często wydają się nam szersze niż fabryczne wersje. Jak ich właściciele uzyskali taki efekt? To proste! Za pomocą dystansów rozszerzyli rozstaw kół w swoim aucie. Jak dobrać dystanse do samochodu? Jakie są wady i zalety dystansów do felg? Na te pytania odpowiemy poniżej.

Dystanse do aut

Dystanse do felg – wady i zalety.

Zacznijmy od wytłumaczenia, czym są dystanse do samochodu. Są to tak naprawdę metalowe elementy swoim kształtem przypominające walec. Montuje się je pomiędzy felgą a piastą. Dzięki dystansom koła naszego samochodu wysuwają się w stronę obrysu nadkola. Uzyskujemy w ten sposób wizualny efekt szerszego samochodu, poprzez optyczne powiększenie felg. Amatorzy samochodowego tuningu stosują dystanse, ponieważ ich auta nabierają wtedy sportowego charakteru. Jednak dystanse do felg to nie tylko zmiana wyglądu auta. Poprawiają one także sterowność, gdyż ograniczają one przechył nadwozia.

Istnieją sytuacje, kiedy montaż dystansów do samochodu jest konieczny. Dzieje się tak, wówczas gdy zdecydujemy się zainstalować w naszym wozie większe hamulce, lub gdy założymy felgi o zbyt głębokim ET.

Musimy jednak pamiętać, że wpływają one na geometrię zawieszenia naszego samochodu. Dlatego po ich zainstalowaniu koniecznie udajmy się do specjalisty, który skoryguje te parametry w naszym pojeździe. Ponadto właściciele aut z dystansami zauważyli, że podzespoły zawieszenia, takie jak na przykład łożyska, zużywają się zdecydowanie szybciej, niż przed montażem dystansów.

Dobieramy odpowiednie dystanse do samochodu

Podstawowym parametrem dystansów jest ich szerokość. Zanim zdecydujemy się więc na ich zakup, musimy wiedzieć, jak szerokie dystanse możemy zainstalować w naszym samochodzie. Najważniejsze jest, żeby po ich zamontowaniu koła nie wystawały poza obrys nadkola. Po pierwsze i najważniejsze opona wystająca poza nadkole może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Mogą spod niej wydostawać się różnego rodzaju ciała stałe, jak na przykład kamienie, które mogą uderzyć w pieszych lub inne samochody. Po drugie zostało to unormowane przez polskie prawo. Jeśli więc nie chcemy stracić dowodu rejestracyjnego, nie przesadzajmy z szerokością dystansów do felg.

Żeby dobrać odpowiednie dystanse musimy zmierzyć odległość między krawędzią opony a obrysem nadkola. W tym celu przygotujmy sobie miarkę oraz kawałek listwy lub drewnianą linijkę. Przyłóż listwę prostopadle do koła. Musimy ona być idealnie równa z powierzchnią koła. Następnie za pomocą miarki mierzymy odległość od wewnętrznej części listwy do wewnętrznej części błotnika. Na koniec upewniamy się, że pomiar został dokonany w miejscu, gdzie felga i opona są najbliżej błotnika. Czynność powtarzamy z drugiej strony samochodu, gdyż lokalizacja piast może się różnić po obu stronach auta. Według tych pomiarów wybieramy szerokość dystansów do naszego samochodu. Muszą one być jednak nieco mniejsze niż odległość pomiędzy kołem a błotnikiem, ponieważ w trakcie jazdy koła muszą mieć miejsce na schowanie się w nadkolu. Praca amortyzatorów ma na to ogromny wpływ. Ponadto decydując się na dystanse do felg, postawmy na wysokiej jakości produkt. Będzie on bezpieczniejszy i bardziej wytrzymały.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *